„…pazurkami drapie i myszy łapie, wchodzi na płot – nazywa się KOT”
Wiosna zbliża się wielkimi krokami, a w naszej szkole… koty łapią myszy! Podczas zajęć logopedycznych dzieci odszukiwały i porównywały ćwiczenia buzi i języka na obrazkach z kotami i myszami. Każda złapana przez kota mysz wykonywała zadanie! Następnie grały w grę „Kot w worku” rozwijając zmysł dotyku, nazywając znalezione w worku przedmioty i układając z nimi zdania. I dowiedziały się co znaczy: „Nie kupuj kota w worku”!!! Najwięcej emocji wzbudziła gra zręcznościowa „Spadający kotek”, gdzie po zbudowaniu murku, dzieci dokonywały jego rozbiórki – każda wypchnięta cegła – to jedno trudne słowo, ale UWAGA! – wszyscy pilnowali się, żeby nie zrzucić drepczącego po murze kota!
Zabawa – to naprawdę ważna sprawa! Dzięki odpowiednio skonstruowanej terapii dzieci otwierają się na współpracę, poznają nowe słowa i zwroty, ćwiczą artykulatory i rozwijają komunikację, a przy tym dobrze się bawią.