Burmistrz Biskupca ogłasza konsultacje społeczne projektu uchwały Rady Miejskiej w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji.
Na podstawie art. 6 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 7 ustawy z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 278) w związku z Uchwałą Rady Miejskiej w Biskupcu nr V/23/2024 z dnia 27.06.2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia Gminnego Programu Rewitalizacji Miasta i Gminy Biskupiec do roku 2030, Burmistrz Biskupca ogłasza konsultacje społeczne, których przedmiotem będzie projekt uchwały Rady Miejskiej w Biskupcu w sprawie określenia zasad wyznaczania składu oraz zasad działania Komitetu Rewitalizacji. Konsultacje mają na celu zebranie od interesariuszy rewitalizacji uwag do wyżej wymienionego projektu uchwały.
W konsultacjach społecznych mogą wziąć udział wszyscy interesariusze rewitalizacji wymienieni w art. 2 Ustawy
o rewitalizacji, m.in.:
- mieszkańcy,
- właściciele, użytkownicy wieczyści nieruchomości i podmioty zarządzające nieruchomościami znajdującymi się na terenie gminy, w tym spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe, społeczne inicjatywy mieszkaniowe, towarzystwa budownictwa społecznego oraz członkowie kooperatywy mieszkaniowej współdziałający w celu realizacji na obszarze rewitalizacji inwestycji mieszkaniowej
- podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić na obszarze gminy działalność gospodarczą,
- podmioty prowadzące lub zamierzające prowadzić na obszarze gminy działalność społeczną, w tym organizacje pozarządowe i grupy nieformalne,
- jednostki samorządu terytorialnego oraz ich jednostki organizacyjne, oraz organy doradcze
i konsultacyjne gminy; - organy władzy publicznej;
- inne podmioty, realizujące na obszarze rewitalizacji uprawnienia Skarbu Państwa.
Konsultacje prowadzone będą w okresie od 12.07.2024 do 16.08.2024 roku w następujących formach:
1) zbierania uwag w postaci papierowej lub elektronicznej z wykorzystaniem formularza dostępnego w Urzędzie Miejskim w Biskupcu, na stronie internetowej gminy www.biskupiec.pl, w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.biskupiec.pl oraz pod linkiem https://ankieta.deltapartner.org.pl/biskupiec_kr_formularz
2) zbieranie uwag i opinii w formie ankiety elektronicznej uzupełnianej online, dostępnej na stronie internetowej www.biskupiec.pl oraz w Biuletynie Informacji Publicznej www.bip.biskupiec.pl – link do ankiety: https://ankieta.deltapartner.org.pl/biskupiec_kr_ankieta
3) otwartego spotkania konsultacyjnego, podczas którego zbierane będą uwagi do projektu uchwały wraz
z załącznikiem. Spotkanie zaplanowano na dzień 23.07.2024 r., godz.14.30, oraz 08.08.2024 r., godz. 14:30 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Biskupcu, pokój nr 34
4) ustnie do protokołu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Biskupcu, pokój nr 34
Uwagi do projektu uchwały można składać w okresie 12.07.2024 do 16.08.2024 w formie:
- a) papierowej, poprzez dostarczenie lub przesłanie pocztą wypełnionego i podpisanego formularza konsultacyjnego do Urzędu Miejskiego w Biskupcu, Al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec.
- b) elektronicznej poprzez:
- przesłanie wypełnionego i podpisanego formularza konsultacyjnego na adres architektura@biskupiec.pl
- wypełnienie elektronicznego formularza uwag https://ankieta.deltapartner.org.pl/biskupiec_kr_formularz
- wypełnienie elektronicznego formularza ankiety https://ankieta.deltapartner.org.pl/biskupiec_kr_ankieta
- c) podczas otwartego spotkania konsultacyjnego, które odbędzie się 23.07.2024 r., godz.14.30, oraz 08.08.2024 r., godz. 14:30 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Biskupcu, pokój nr 34
- d) ustnej do protokołu w siedzibie Urzędu Miejskiego w Biskupcu, pokój nr 34
W przypadku dostarczenia formularza za pośrednictwem poczty decyduje data wpływu korespondencji do Urzędu Miejskiego w Biskupcu.
Projekt konsultowanej uchwały oraz formularze konsultacyjne dostępne są:
- w Biuletynie Informacji Publicznej bip.biskupiec.pl,
- na stronie internetowej biskupiec.pl,
- w siedzibie Urzędu Miejskiego w Biskupcu, pokój nr 34
Niezwłocznie po zakończeniu konsultacji sporządzona zostanie informacja podsumowująca ich przebieg, zawierająca dane o miejscu i czasie ich przeprowadzenia, omówienie ich przebiegu oraz zgłoszonych uwag wraz z odniesieniem się do nich, która zostanie opublikowana za pośrednictwem stron internetowych gminy.
Dokumenty do pobrania: