Informacja w sprawie dodatku dla podmiotów wrażliwych z tytułu wykorzystywania niektórych źródeł ciepła- wypłacanych przez Gminę Biskupiec.
Na podstawie ustawy z dnia 15 września 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie niektórych źródeł ciepła w związku z sytuacją na rynku paliw (Dz. U. z 2022 r. poz. 1967), oraz rozporządzenia ministra klimatu i środowiska z dnia 20 września 2022 r. w sprawie wzoru wniosku o wypłatę dodatku dla niektórych podmiotów niebędących gospodarstwami domowymi z tytuły wykorzystywania niektórych źródeł ciepła informujemy, iż:
- Wniosek o wypłatę dodatku dla niektórych podmiotów niebędących gospodarstwami domowymi z tytułu wykorzystania niektórych źródeł ciepła – jest przeznaczony dla podmiotów wrażliwych, w tym m.in. szpitali, szkół i przedszkoli, ośrodków pomocy społecznych, ośrodków kultury, palcówek opiekuńczych (pełny katalog podmiotów wrażliwych zawiera art. 4 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 15 września 2022 r.).
- Dodatek przysługuje podmiotom wrażliwym:
- które ponoszą koszty zakupu węgla kamiennego, brykietu lub peletu zawierających co najmniej 85% węgla kamiennego, peletu drzewnego albo innego rodzaju biomasy, gazu skroplonego LPG albo oleju opałowego, wykorzystywanych na cele ogrzewania, w związku z wykonywaniem przez te podmioty ich podstawowej działalności;
- których główne źródło ciepła jest wpisane lub zgłoszone do centralnej ewidencji emisyjności budynków.
- Do wniosku załącza się dokumenty potwierdzające uprawnienie do reprezentowania podmiotu wrażliwego oraz dokumenty sprzedaży będące podstawą do wykonania obliczeń wysokości dodatku.
WNIOSEK O WYPŁATĘ DODATKU DLA PODMIOTÓW WRAŻLIWYCH SKŁADA SIĘ W TERMINIE DO DNIA 30 LISTOPADA 2022 R.
w Urzędzie Miejskim w Biskupcu, Al. Niepodległości 2, 11-300 Biskupiec. Wnioski o wypłatę dodatku można również składać za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną na adres: podmioty.wrazliwe@biskupiec.pl lub za pośrednictwem platformy ePUAP. W przypadku złożenia wniosku o wypłatę dodatku za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek ten opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Wnioski o wypłatę dodatku dla podmiotów wrażliwych złożone po dniu 30 listopada 2022 r. pozostawia się bez rozpoznania. W przypadku pozytywnej weryfikacji wniosku o wypłatę dodatku, organ wypłacający zatwierdza wniosek i dokonuje wypłaty w terminie miesiąca od dnia otrzymania prawidłowo sporządzonego wniosku.