Zadaniem szkoły jest zapewnienie uczniom pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Od września 2012 roku funkcjonuje w naszej szkole PEDAGOG SZKOLNY. 
Funkcję tę pełni pani Agnieszka Żurawska.
Celem  pomocy pedagogiczno-psychologicznej jest:
  • diagnozowanie i zaspokajanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia,
  • rozpoznanie jego indywidualnych możliwości psychofizycznych, wynikających w szczególności:
  1. ze szczególnych uzdolnień,
  2. z niepełnosprawności,
  3. z niedostosowania społecznego,
  4. z zagrożenia niedostosowaniem społecznym,
  5. ze specyficznych trudności w uczeniu się,
  6. z zaburzeń komunikacji językowej,
  7. z choroby przewlekłej,
  8. z sytuacji kryzysowych lub traumatycznych,
  9. z niepowodzeń edukacyjnych,
  10. zaniedbań środowiskowych związanych z sytuacją bytową ucznia i jego rodziny, sposobem spędzania czasu wolnego, kontaktami środowiskowymi, z trudności adaptacyjnych związanych z różnicami kulturowymi lub ze zmianą środowiska edukacyjnego.

Z pomocy pedagoga mogą korzystać uczniowie, nauczyciele, a także rodzice i opiekunowie.

Pedagog specjalny

Od września 2022 roku, zgodnie z nowymi przepisami, we wszystkich przedszkolach i szkołach, w których liczba dzieci lub uczniów przekracza 50 istnieje obowiązek zatrudnienia pedagoga specjalnego.

Pedagog specjalny w szkole:

  1. Współpracuje z zespołem ds. kształcenia specjalnego w zakresie opracowania dokumentacji dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
  2. Diagnozuje indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów.
  3. Wspiera nauczycieli, wychowawców i innych specjalistów w:
  • rozpoznawaniu przyczyn niepowodzeń edukacyjnych uczniów lub trudności w ich funkcjonowaniu, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
  • udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej w bezpośredniej pracy z uczniem,
  • dostosowaniu sposobów i metod pracy do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
  • doborze metod, form kształcenia i środków dydaktycznych do potrzeb uczniów,
  1. Współpracuje z instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny (z poradniami psychologiczno-pedagogicznymi, w tym poradniami specjalistycznymi, placówkami doskonalenia nauczycieli, innymi przedszkolami, szkołami i placówkami.
  2. Rozwiązuje problemy dydaktyczne i wychowawcze uczniów
W naszej szkole obowiązki pedagoga specjalnego realizuje pani Ewa Żurawska.