„Dopamina” to profilaktyczny projekt dla szkół, którego celem jest wspieranie młodzieży w świadomym korzystaniu z mediów społecznościowych oraz rozumieniu wpływu tych platform na ich życie, zdrowie psychiczne i relacje. Fundacja „Dajemy Dzieciom Siłę” w ramach projektu opracowała plakat, film oraz dwa scenariusze zajęć.
Włączając się w kampanię, 13.06.2024 r. uczniowie klasy 7 b wzięli udział w lekcji online pt: „DOPAMINA – co zrobić, żebyśmy to my kontrolowali technologię, a nie technologia nas?”
To nie była kolejna lekcja o tym, że internet jest zły i młodzi ludzie nie powinni z niego korzystać. Podczas zajęć wraz z uczniami zastanawialiśmy się, co zrobić, żebyśmy to my kontrolowali technologię a nie technologia nas. Odpowiadaliśmy na pytanie, dlaczego media społecznościowe tak nas przyciągają i co sprawia, że nasza uwaga jest dla dostawców usług internetowych najcenniejszą walutą. Wyjaśnialiśmy, czym jest pętla dopaminowa i rozmawialiśmy o sposobach radzenia sobie z siłą jej oddziaływania.
Ustaliliśmy, jak dbać o cyfrową higienę. A to wszystko na podstawie filmu dokumentalnego Fundacji „Dajemy Dzieciom Siłę” pt. „Dopamina”.
Co zyskaliśmy: wartościowe zajęcia dla uczniów i uczennic i poszerzenie naszej wiedzy.
Inicjatywę podjęły panie pedagożki: Agnieszka i Ewa Żurawskie