Prawie 30 osób odwiedziło w ciągu dwóch dni punkt informacyjny dotyczący budowy zakładu przetwórstwa drzewnego w Biskupcu.
 
Prawie 30 osób odwiedziło w ciągu dwóch dni punkt informacyjny dotyczący budowy zakładu przetwórstwa drzewnego w Biskupcu.
 
Punkt informacyjny, stworzony na prośbę burmistrza Biskupca Kamila Kozłowskiego, działał 11 i 12 kwietnia i był otwarty dla każdego chcącego zasięgnąć informacji o mającej wkrótce ruszyć fabryce płyt wiórowych i melaminowanych. Odwiedzający pytali o możliwości zatrudnienia, rzekomą spalarnię śmieci, możliwe skutki i sposoby oddziaływania na środowisko inwestycji, sposób rekrutacji na stanowiska oraz dane techniczne (planowane zużycie wody, gazu, energii). Na wszystkie pytania uzyskali szczegółowe odpowiedzi.
 
Inwestor stanowczo zaprzeczył jakoby miał w planach budowę spalarni. Podkreślał natomiast, że do kotła na biomasę, którego energia będzie wytwarzana tylko na potrzeby zakładu nie będą trafiać śmieci, materiały chemiczne, azbest, metal, farby, konserwanty, elementy drewniane malowane lub lakierowane, drewno impregnowane ani inne tego typu zanieczyszczone odpady. Spalane w kotle będą tylko materiały pochodzące głównie z procesów produkcyjnych prowadzonych w zakładzie, czyli stare opakowania drewniane, zużyte palety, resztki pochodzące z procesu przetwarzania drewna niezanieczyszczone impregnatami lub powłokami mogącymi zawierać metale ciężkie, materiał drzewny z przemysłu leśnego, a także biomasa rolnicza (słoma). 
 
Wychodzący ze spotkania wydawali się być usatysfakcjonowani zdobytymi informacjami i uspokojeni działaniami planowanymi przez inwestora.
 
Inwestor spotkał się także 12 kwietnia z radnymi Rady Miejskiej, którzy zapoznali się z obszerną prezentacją, warunkami technicznymi zakładu oraz polityką firmy. Mieli także możliwość zadawania pytań, z czego skrupulatnie korzystali. 
 
Inwestor zapowiedział, że to dopiero początek komunikacji z mieszkańcami miasta i gminy. Już planowane są kolejne terminy otwarcia punktu informacyjnego oraz pełna kampania informacyjna skierowana do mieszkańców połączona z obecnością przedstawicieli inwestora na wszystkich ważniejszych wydarzeniach kulturalnych w mieście.
 
Inwestor zapewniał jednocześnie, że pierwszeństwo w procesie rekrutacji będą mieli mieszkańcy Biskupca i okolic.